Monday, October 12, 2020

Jalan-jalan di Perdana Park - Air pancut berirama dan lampu-lampunya

Hello  everyone..hari ini saya mau share satu tempat menarik yang terletak di Tanjung Aru iaitu Perdana Park. Perdana Park ni tidak asing bagi yang tinggal di sekitar Kota kinabalu. kalau mau mau cari tempat untuk berjogging, boleh datang sini lah..kawasan yang sangat bersih dan ada tanam permainan untuk anak-anak juga. so, hari saya mau cerita la sikit masa kami melawat perdana park hari tu.. 

sebenarnya pertama kali bawa anak-anak jalan sini ...ini sebelum PKPB ya..masa keadaan covid19 makin baik.. nah sekarang tu tempat tutup sudah sementara due to pandamik ni.. kes makin naik di Sabah kan.keadaan makin membimbangkan.. Masa kami pergi sini, malangnya Tanam permainan di tutup. apa lagi, si odel nangis-nangis sudah mau masuk hehe kasi peluang sikijap la dia main...

Sini ada kedai juga.. restauran jual makanan.. odel sempat bawa kami beli aiskrim 

so, ada la kolam besar di tengah-tengah tu.. nanti malam akan ada lampu2 menari..hehe.  tepat jam 7pm kalau tak silap saya, itu dancing water kena pasang..OMG punya lawa guys.... layan ja kami itu air pancut menari nari mengikut irama dan lagu dan ada lampu-lampu juga..excited anak-anak tengok.

oh ya, oleh kerana Perdana Park ni dekat dengan Tanjung Aru, kalau rasa lapar mau makan-makan di luar boleh ja dekat ja restaurat.. duduk-duduk rasa angin laut sambil makan malam best juga hehe. Yuran masuk di Perdana Park tiada ya guys masuk free saja.. cuma kena bayar letak kereta la RM2 sahaja. waktu operasi dari  pukul 6am-10pm.. tapi sekarang kita sedia maklum lah musim pandemik jadi, tempat tu mungkin tutup sementara waktu la sehingga keadaan okay. 


okay, sampai sini sajalah cerita saya.. ini video kami masa melawat di Perdana Park .. boleh nampak lampu berirama sana cantik oo.


Perdana park,Tanjung Aru.

Thank you for watching...hope to see you guys next time..bye. 

stay safe..stay at home and GOD BLESS


No comments:

Post a Comment

Popular Posts