Friday, November 13, 2020

5 Ayat Akitab yang memberikan kekuatan saat kita merasa Putus asa

        Hello teman- teman.. Apa Khabar kita semua hari ini.? Saya harap kita semua sihat-sihat dalam lindungan Tuhan yang Maha Kuasa. Hari ini saya mau berkongsi  Ayat-ayat  Alkitab yang memberikan kita kekuatan di saat kita merasa putus asa..

Hidup ini memang tidak selalunya indah. Kadang-kadang kita terpaksa menghadapi gelora badai hidup yang sangat kuat menyebabkan kita hampir goyah. Tetapi ketahuilah bahawa jalan hidup inilah yang menjadikan kita semakin kuat  dan bertumbuh di dalam Tuhan. Saat kita melalui setiap pergumulan dan beban ini, marilah kita membaca  Firman Tuhan  agar kita terus kuat berjuang di dalam DIA dan terus berharap kepadaNya kerana segala sesuatu pasti ada jalan keluar. Dia pasti menolong, memberikan penghiburan dan menguatkan kita. 




5 Ayat Alkitab yang memberikan kekuatan di saat kita putus asa :-


1. 2 Tawarikh 15:7

Kuatkanlah hatimu , jangan lemah semangatmu, Karena ada upah bagi usahamu! 


2. Mazmur 46:2

Allah itu bagi kita tempat perlindungan dan kekuatan, sebagai penolong dalam kesesakan sangat terbukti. 


3. Yosua 1:9

Janganlah kecut dan tawar hati, sebab Tuhan , Allahmu Menyertai engkau, ke mana pun engkau pergi.


4. Mazmur 37: 23-24

Tuhan menetapkan langkah-langkah orang yang hidup berkenan kepadaNya; apabila ia jatuh, tidaklah sampai tergeletak, sebab TUHAN menopang tangannya.


5. Roma 8:28

Allah turut berkerja dalam segala sesuatu untuk mendatangkan kebaikkan bagi mereka yang mengasihi Dia, ya itu bagi mereka yang terpanggil sesuai rencana Allah. 


Demikianlah perkongsian ayat-ayat Mas Alkitab. Semoga kita terus kuat dalam mengharungi hidup ini. Apa pun beban dan masalah yang kita lalui jangan putus asa, Tuhan ada bersama kita , Dia selalu menyertai. Amen.. 




Lagu : Jangan Pernah Menyerah (official MV) - Edward Chen  feat  Justin Faith Chen. 




4 comments:

Popular Posts